Nordschleife Volvo feestje · 08. september 2019
In 2019 met 19 prachtige Volvo's een weekendje weg naar de ring! Was het vorig jaar nog een rij van 12 nu is de ring verder dan ooit gevuld geweest met T-5R-en en nog meer moois van BTC-Volvo uit Hedel. Dat moet je toch een keer meemaken als deelnemer en wie weet kom je er volgend jaar ook eens bij.

Allerlei moois · 01. september 2019
Je leest het wel vaker in advertenties; "barn find" Dan moet het wel iets unieks zijn, oud, vergeten, weggeroest (?) meer dan 80 jaar oud, inclusief een nest kippen eieren, drie cm stof en vogelpoep die door de laklaag heen is gerot, toch?

Techniek · 08. mei 2019
Alle rijders van een Volvo 855 weten het eigenlijk al wel. De achterbumper van de station begint te hangen. Je duwt er eens tegen aan en denkt dat de radio begint te kraken. O nee, het komt onder de bumper vandaan. Met een beetje wiebelen ligt er al wat roestig gruis op de grond en dat betekent meestal dat je hard wegloopt en denkt......laat maar, komt nog wel een keertje. Maar hoe zit het dan met de trekhaak bevestigingen? Roesten die niet? Die zitten er direct achter dus wat denk je?

Nordschleife Volvo feestje · 28. april 2019
Voor het 2e jaar gaan we met BTC Volvo naar de Nurburgring. Dit jaar op 7 en 8 september. Net als vorig jaar vertrekken we op zaterdag morgen vanuit Hedel naar de ring. De eerste 24 deelnemers hebben zich al opgegeven. Dat zijn er meer dan vorig jaar en wie weet sluiten er nog meer liefhebbers aan. In eerste instantie gaat het natuurlijk om de Volvo 850 T-5R rijders maar je weet hoe dat gaat..... rode R, Laser Blue V70, C70 ze zitten er al bij. Wie de rij wil aanvullen is welkom lees hier hoe

Meetings · 23. april 2019
De rode R meeting 2019 is voor de deelnemers en organisatoren weer een succes geweest. Wat een mooie auto's in een prachtige omgeving onder een heerlijke zon! Vanuit alle kanten van het land reden de rode volvo's naar het verzamelpunt. Onderweg "klonteren" de eerste fel rode bolides al samen om gezamenlijk verder op te trekken richting Veluwe. Eenmaal aangekomen is het met elkaar genieten en samen delen van de liefde voor deze bijzondere Volvo 850 R.

Wat je er aan geld in stopt, komt dat er vanzelf weer uit? Nou nee. Maar wat wel fijn is aan het grondig aanpakken van je geliefde auto is afsluitend een taxatie op basis van vervangingswaarde. Althans.....mocht het verkeerd aflopen met je T-5R dan is dat wel zo prettig om te hebben. Maar dat het verkeerd afloopt is uiteraard niet de bedoeling. Toch is dat wel een realistische vraag die bij je opkomt voordat je fiks geld stopt in het aanpakken van je BTC Volvo. Terecht!

Meetings · 13. januari 2019
Met de hulp en feedback van de rijders slaat BTC de plank niet mis. En toen werd een nieuw idee geboren; het "BTC rijder plankje". Regelmatig kwam de vraag of opmerking waarom we geen kenteken plaat met BTC erop hebben. Of stickers of andere plakkers waarmee duidelijk is dat dit een auto is van BTC. Maar dat willen we niet. "alweer een auto van BTC" op je kentekenplaat hoort gewoonweg niet. Maar het is wel prachtig dat BTC rijders er trots op zijn dat hun auto bij ons vandaan komt. Hoe kun je

Meetings · 12. januari 2019
2019 is begonnen en Sr en Jr van BTC Volvo bruisen van de plannen en ideeën, dit jaar komt er een uitbreiding van de werkplaats, bruggen en apparatuur. Maar wat vinden bestaande klanten daarvan? Een goed moment om met een selectie van de BTC rijders een dagje te komen brainstormen onder de leiding van dagvoorzitter Anton Bolwerk. En dat helpt!

Techniek · 01. december 2018
Soms is een blok met 5 ton er beter aan toe dan een blok met 2 ton. Maar hoe bepaal je dat dan? Is het voldoende om een compressietest te doen? Hoe weet je wanneer het blok doet wat het moet doen? Uit ervaring kunnen we veel zeggen, door een inspectie kunnen we veel overleggen. Maar het mooiste is toch een blok open schroeven en meten. Kicken mooi!

Wat mag een Volvo 850 T-5R kosten? · 20. november 2018
Nu je bijna zover bent om die droom waar te maken loop je tegen allerhande uitgeleefde hokken aan. De glimmerts met hun chippie zijn motorisch twijfelachtig, de gedeukte en bekraste versies hebben een betrouwbare onderhoudshistorie maar ja..... wat een boel optisch werk is er nog te doen, de perfect uitziende versies zijn veel te duur en diegene die er goed geïmporteerd uitzien en weer niet te duur zijn konden wel eens krokant van de roest zijn. Dan heb je straks een nachtmerrie aan herstelwer

Meer weergeven