· 

Volvo 850 Motor revisies

De basis van de auto is een motor en versnellingsbak.

Er moet "iets" zijn dat vermogen produceert en nog "iets" erachter moet het verdelen over de wielen.

 

Bij BTC Volvo begint elke auto inspectie bij die 2 elementen.

Zijn die "goed" en naar onze zin dan weet je dat de basis goed is. Alles wat er verder omheen, eraan en eronder hangt is niet zo spannend.

Althans, voor ons niet meer.

Een lelijke koets met prima motor en bak is interessanter dan andersom.

Gek genoeg druist dat in tegen gevoelens van schoonheid.

Velen kopen liever een glimmende koets dan een technisch goede auto. Begrijpelijk maar soms ook kostbaar.

 

Bij BTC Volvo ligt de filosofie omtrent wat goed is net andersom.

Eerst technisch dan cosmetisch.

En die controle is ook niet altijd een garantie.

Want een compressietest zegt wel iets, een controle op lekkages en schokken en meten en spoelen doet wel iets maar het is allemaal wel 25 jaar en 300 - 500.000 km oud.

 

Uit ervaring met steeds weer dezelfde modellen komen wij een heel eind.

Voor nood staat er altijd wel een reserve blok en bak klaar.

Maar als je van plan bent echt op je liefhebberij te investeren en er iets prachtigs van te maken dan is een motor inspectie een goed plan.

Meten is weten.

En daarvoor moet je binnen in het blok zijn.

 

Voor een redelijk bedrag gaat het hele blok open en wordt alles nauwkeurig nagemeten.

Elke onderdeel mag zich laten zien en krijgt een beoordeling in vergelijk met de fabrieksspecificaties.

En uiteraard komt daar altijd iets uit. Uiteraard gaat het geld kosten.

Maar ja, een klepseal operatie waar ze allemaal aan toe zijn kost hetzelfde en nu kan die ineens gedaan worden.

Blok ligt toch uit elkaar dus nieuwe klepseals gaan er uiteraard terug in.

 

En afhankelijk van wat we allemaal tegen komen besluiten we samen in hoeverre we gaan reviseren.

Ook afhankelijk van wat jij met de auto wilt gaan doen.

Toeren in de zomer is wat anders dan zakelijk een paar ton erbij rijden op de Duitse autobahn.

 

En eerlijk is eerlijk.

Sommigen willen gewoon een nieuwe motor.

Het goede nieuws aan deze motoren; ze zijn fabrieks-af beresterk en kunnen heel wat hebben.

Het slechte nieuws, ze zijn zeer verschillend gebruikt door al de jaren heen.

Maar met de ervaring en het vakmanschap van Mike en Hans van Oudejans motorenrevisie krijgen we hele hoge kwaliteit terug in de basis van de T-5R.

 

En daar smullen wij van.

Daar krijgen wij niet genoeg van.

En al helemaal niet van die complete motor revisies die we samen al gedaan hebben.

 

Wil je weten wat dat met je motor en jezelf doet?

Kom maar langs en praat met de BTC-rijders die dit door ons lieten uitvoeren.

Je gaat gegarandeerd uit je dak.

 

Op de site kun je diverse auto's zien met een totaal gereviseerd blok.

Smullen maar ;-)