· 

Hoe "hard" kan die Volvo?

We weten het allemaal.

Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Een volvo 850 met hoge druk turbo is een performance auto. Zo is die gebouwd en zo hard kan die gaan. Porsche heeft zich er zelfs nog mee bemoeit en die snappen er ook wel wat van. Het is de combinatie van de juiste componenten, motormanagement, onderstel, koets, en uiteraard de ankers om weer tot stilstand te komen.

Dus hoe hard gaat ie mijnheer?

Dat is lastig te zeggen. Het ligt er aan hoe je het wilt bekijken.

 

Voor BTC Volvo is het meer de vraag hoe lang je wilt dat het hard blijft gaan.

En als je hard wilt gaan kijken we eerst of je snel genoeg kunt stoppen.

Dan kijken we of je lang genoeg goed op de weg blijft met je huidige onderstel.

Misschien wil je ook nog strak door de bocht met hoge snelheid?

 

Motorisch kun je echt van alles met deze iconen. Fantastische blokken.

Maar het is bijna allemaal 20-25 jaar oud wat er in zit aan zuigers, zuigerveren en ook wat er omheen hangt.

Eerst maar eens alle randdelen, sensoren, slangen, riemen, keerringen vervangen om maar wat te noemen. En de software terug naar origineel!

 

Maar dan ben je er nog niet.

Denk aan de "oude" radiateur die ineens alle drukken voor de kiezen krijgt en fabrieksnieuw moet presteren.

En dan de bekende kachelradiateur die ineens de geest geeft.

Dat is ons al een paar keer overkomen en heeft ons doen besluiten dat deze er altijd preventief uit gaat voor een nieuwe.

Al doende leert men ;-)

 

En als je denkt dat dat het is?

We voegen wel wat foto's in van zwakke schakels maar aan 1 hadden we 5 jaar geleden nog niet zo gauw gedacht; de juiste bougies moet je ook op tijd wisselen.

Ja zeker! wisselen die vonken spugertjes ook al zien ze er nog zo fris uit.

 

De gesmolten zuiger is het resultaat van een klein stukje metaal daar onder aan de bougie die er af geklapt is en vervolgens..... tsja, de foto laat zien wat er allemaal kan smelten en dat had je niet zomaar gedacht. Althans.... wij eerst niet.

Onderblok naar de schroot gebracht voor een nieuw leven als elektrische fiets of iets anders engs zonder rook en uitlaat en met batterijen.

 

Hoe hard gaat ie mijnheer?

Met de juiste basis en daarna de goede attributen en zeker ook de bijbehorende software kan zo een auto heel lang heel hard gaan en hoef je je nergens voor te schamen auf die Deutsche autobahn. und zo af und zu auch in die Niederlande mit geswinde spoed uber die strasse razen gna gna gna)

 

BTC Volvo werkt vaak met de tuner Sebastiaan Schutten en dat zegt de kenners genoeg.

Maar eerlijk is eerlijk; breng die iconen terug naar origineel en het gaat hard zat. Echt.

Je weet niet wat je meemaakt als het allemaal weer origineel is.

 

En voor het racewerk met 400+ pk hebben we een leuke T5 staan. U toch ook?

Niet?

Schrijf je in voor een raceweekend met Theo dan gaan we gewoon hard en hard en hard zoals Theo dat al jaren lang gaat.

 

Check your essentials! of kom gewoon langs voor een check door ons.